Matej Krén patrí medzi najvýznamnejšie osobnosti súčasného slovenského výtvarného umenia. Pozornosť odborníkov i laického publika upútava najmä vyhraneným prístupom k tradičným žánrom výtvarného umenia, akými sú socha, maľba, kresba, grafika, či klasickým témam umenia vôbec, napr. k téme skutočnosti a ilúzie, prírody a kultúry, bytia a ničoty. Ich novým ponímaním vytvoril originálne tvorivé prostriedky a postupy k reflexii paradigmatickej premeny súčasného sveta a situácie človeka v ňom. Jeho diela boli prezentované na dôležitých výstavách aktuálneho umenia a neustále sa ocitajú v centre diváckej i mediálnej pozornosti na prestížnych kultúrnych podujatiach v metropolách svetovej kultúry a umenia, napr. v Amsterdame, Berlíne, Chicagu, Jeruzaleme, Lisabone, Moskve, Paríži, Prahe, v Sao Paolo, v Soule, vo Viedni a pod. Matej Krén je držiteľom viacerých významných medzinárodných ocenení a jeho tvorba je po roku 1989 neustále reflektovaná mienkotvornými médiami po celom svete.
Medzi ocenenia, ktoré Matej Krén získal, patrí Cena kritiky a Cena diváka za prezentované dielo Idiom na Bienále súčasného umenia v Sao Paolo (1994), ako aj hlavná cena v celosvetovej výtvarnej súťaži Promotion of the Arts organizovanej UNESCO v Paríži (1995). V tom istom roku mu významná americká nadácia Pollock-Krasner udelila tvorivé štipendium a za úspešnú reprezentáciu slovenského umenia v zahraničí prevzal ocenenie ministra kultúry SR. V roku 2004 sa stal držiteľom slovenského výročného ocenenia za umenie – Ceny Tatrabanky. Jeden z jeho medzinárodne oceňovaných projektov posledných rokov Pasáž predstavuje dominantu trvalej zbierky Galérie mesta Bratislavy.